Δραστηριότητες εκπαιδευτικού προγράμματος
Μοντεσσοριανή αγωγή
Ακολουθώντας τον όρο «πρακτικό βίο» εννοούμε όλες τις καθημερινές συνήθειες, εργασίες και δράσεις που πραγματοποιούν στην ζωή τους οι ενήλικες. Για την Montessori η πραγματικότητα, δηλαδή η καθημερινότητα των γονέων μέσα στο σπίτι (π.χ. η μαγειρική, το συμμάζεμα, η καθαριότητα, η φροντίδα φυτών, το στρώσιμο του τραπεζιού, το πλύσιμο των πιάτων, το στρώσιμο του κρεβατιού κ.α.), είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη των παιδιών νεαρής ηλικίας και θεωρεί πολύ σημαντικό να μην αποκόβουμε τα παιδιά από αυτήν, αλλά αντίθετα, να τα ενσωματώνουμε πλήρως. Δείτε περισσότερα...
Δημιουργικότητα - Αισθητική Αγωγή
Η αισθητική αγωγή σε καμιά περίπτωση δεν αποβλέπει στη δημιουργία καλλιτεχνών. Αντίθετα, μέσω της αισθητικής αγωγής στοχεύουμε στην ανάπτυξη τεχνικών και αισθητικών ικανοτήτων των παιδιών, όπως η παρατηρητικότητα, η δημιουργικότητα, η φαντασία, καθώς και στην ενίσχυση της ευαισθησίας, της αυτοπεποίθησης και της ανεξαρτησίας τους. Τα παιδιά χρησιμοποιώντας υλικά για πρώτη φορά παροτρύνονται να δημιουργούν και να εκφράζονται ελεύθερα. Δείτε περισσότερα...
Μαθηματικές έννοιες (Προνήπια)
Η «Παιδική Φωλιά» έχει ως στόχο να μυήσει σταδιακά τα παιδιά στις μαθηματικές διαδικασίες και έννοιες που προέρχονται από τις εμπειρίες τους. Με δραστηριότητες που έχουν το στοιχείο του παιχνιδιού και με κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα χρώματα, τα σχήματα , να ομαδοποιούν , να ταξινομούν ,να κατανοούν την έννοια των αριθμών, μεγεθών και ποσοτήτων. Δείτε περισσότερα...
Γραφή - Ανάγνωση
Για να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν τα παιδιά πρέπει να έχουν αναγνωστική ετοιμότητα, δηλαδή να κατέχουν τον απαιτούμενο βαθμό ωριμότητας (οπτικο-κινητικό συντονισμό, οπτική και ακουστική αντίληψη, αναγνώριση σχημάτων και γραμμάτων, γνώση φωνημάτων…
Στην Παιδική Φωλιά συμβουλευόμενοι/ες το διαθεματικό πρόγραμμα Play and Learn through the Arts (PLA της Ευγενίας Θεοδότου) ακολουθούμε βήματα –τεχνικές για να εφαρμόσουμε τον εγγραμματισμό στα παιδιά, με στόχο την γραφή και ανάγνωση με παιγνιώδη τρόπο. Δείτε περισσότερα...
Καλλιέργεια της γλώσσας
Σε όλους τους λαούς είναι αυτονόητη η σπουδαιότητα που έχει η καλλιέργεια και η εξέλιξη της μητρικής γλώσσας στην τρυφερή προσχολική ηλικία. Για την επίτευξη του στόχου αυτού χρησιμοποιούμε το παραμύθι, το κουκλοθέατρο, τη δραματοποίηση, το θεατρικό παιχνίδι και τις συζητήσεις. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά αποκτούν γλωσσική ευχέρεια και μπορούν να ακούνε, να μιλάνε με τη σειρά και με ολοκληρωμένες προτάσεις να δημιουργούν το δικό τους λόγο. Επιπροσθέτως, τα αγγλικά προσφέρουν την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με ένα διαφορετικό γλωσσικό περιβάλλον, να αποκτήσουν νέα ακούσματα και να καλλιεργήσουν την διαπολιτισμική τους συνείδηση. Δείτε περισσότερα...
Ελεύθερο παιχνίδι
Το ελεύθερο παιχνίδι, είτε ομαδικό είτε ατομικό, σε ελκυστικά οργανωμένες γωνιές μέσα στην τάξη ή στους υπαίθριους χώρους του Σχολείου μας, επιτρέπει στα παιδιά να χρησιμοποιούν δημιουργικά υλικά και μέσα, να πειραματίζονται, να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να αναπτύσσονται, να κοινωνικοποιούνται, να ευχαριστιούνται και να διασκεδάζουν.
Περιβαλλοντική Αγωγή και Εκπαίδευση
Στόχοι της περιβαλλοντικής αγωγής είναι τα παιδιά να παρατηρήσουν, να βιώσουν καταστάσεις, να αναπτύξουν τις αισθήσεις, να ενεργοποιήσουν αξίες και κριτική σκέψη μέσα από τα ερεθίσματα που θα προσφέρει. Να κατανοήσουν τα παιδιά από μικρή ηλικία τη σχέση τους και την αλληλεπίδραση τους με το φυσικό περιβάλλον. Δείτε περισσότερα...
Νέες Τεχνολογίες - STEM
Σκοπός της εκπαίδευσης STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) είναι να συνδέσει τη μάθηση –θεωρητική γνώση- με την πραγματικότητα –πρακτική εφαρμογή-, ώστε να φέρει τους/ις μαθητές/τρεις πιο κοντά στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
Επίσης ενισχύει σε μεγάλο βαθμό την κριτική και Υπολογιστική Σκέψη (Computational Thinking) των παιδιών.
Στη Παιδική Φωλιά τα παιδιά γίνονται Μικροί Επιστήμονες, δημιουργούν υπέροχες κατασκευές και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους ενισχύοντας την ανακαλυπτική σκέψη και μάθηση μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες. Δείτε περισσότερα...
Sensory Play
Το Messy (ή Sensory) Play, είναι το αισθητηριακό παιχνίδι που λερώνει, είναι το παιχνίδι όπου τα παιδιά χρησιμοποιούν υλικά που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις. Με τη φυσική περιέργεια και ορμή που τα διακρίνει, εξερευνούν ελεύθερα και πειραματίζονται σε ασφαλές περιβάλλον, με τον δικό τους τρόπο και στο δικό τους χρόνο, και καθοδηγούμενα από τον εαυτό τους και μόνο.
Στο Messy Play δεν υπάρχει «σωστός» και «λάθος» τρόπος για να παίξει το παιδί , χρησιμοποιεί μη-δομημένα υλικά και δεν χρειάζεται να υπάρχει τελικό αποτέλεσμα αλλά μόνο η διασκέδαση και η ικανοποίηση του .
Στην Παιδική Φωλιά τα παιδιά χρησιμοποιούν τα αισθητηριακά τραπέζια και τις φωτοτράπεζες για να γίνει πιο ελκυστικό το παιχνίδι τους. Δείτε περισσότερα...
Κοντά μας, το παιδί σας θα μάθει πώς να είναι ο εαυτός του και ταυτόχρονα ένα συνεργάσιμο μέλος της ομάδας, έχοντας αυτοδυναμία, αυτονομία και δυνατότητα επιλογής.